Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Dobrý rok pre PSA vo svete

Skupina PSA Peugeot Citroën predala vlani celkovo 2,939 miliónov áut. Znamená to nárast o 4,3% v porovnaní s rokom 2013.

Európa

Predaje v Európe sa ustálili na  počte 1 761 000 kusov, nárast bol  8,1 percenta v porovnaní s rokom 2013. Ovplyvnil ho najmä model Peugeot 308, ktorý sa stal Autom roka 2014 a tiež  veľmi pozitívne výsledky predaja modelu Citroën C4 Cactus. Registrácie značky Peugeot narástli o  6,2 % a dosiahli úroveň 952 000 kusov. Modernosť a koherentná ponuka, spojená s dôrazom na kvalitu služieb posilnila výrazne atraktivitu značky a umožnila spolu s nastavenou cenovou politikou výrazný rast rentability.

Všetky kanály distribúcie značky Citroën mali priaznivý vývoj. Výsledok 689 000 registrácií  nových vozidiel a nárast v podieloch na trhu v krajinách Francúzsko, Veľká Británia, Španielsko a Nemecko . Nečakaná dynamika priniesla svoje ovocie v podobe výraznej ofenzívy nových produktov C4 Picasso, ktorý je lídrom na trhu monospace v Európe (120 000 predaných kusov v roku 2014), a úspech pre tri nové uvedenia: Jumper v apríli  (31 000 ks), C1 (41 000 ks) a C4 Cactus (42 000 ks) v júni.

Modely luxusnej triedy DS  pritiahli záujem až 85 900 zákazníkov. Doteraz je otvorených  61 predajných miest (58 DS Salon a 3 DS Store). Rok 2014 je poznačený posilnenou technologickou ponukou, najmä uvedením 6 nových motorizácii.

Ázia

Čína sa stala trhom č. 1 pre celú Skupinu PSA Peugeot Citroën. Trh v Číne prežíva nový výrazný  nárast – o 11,5 percenta.

Peugeot predal 386 565 áut.  To je novým rekordom s progresom + 43,1 %, čo je najvýraznejší nárast spomedzi značiek v TOP 20. Modely Peugeot 3008 a 2008 rástli veľmi výrazne v segmente SUV a predstavovali tretinu predajov.  V segmente C (52 %  trhu OA v Číne) mal nový model Peugeot 408 neuveriteľný štart –  30 943 predaných kusov počas 4 mesiacov. Predaj Citroënov narástol o  14,3 %, s novým rekordom v 320 000 predaných kusov. Nečakaný dynamický vývoj  ovplyvnili aj úspechy  nových modelov: Citroën C-Elysée s vyše 100 000 predanými kusmi a Citroën C4-L ktorý sa predal na úrovni  66 000 kusov. Uvedenie nového modelu SUV C3-XR v decembri posilnilo predaj celého modelového radu.

Euroázia a Pacifik

V ostatných regiónoch sveta, s dosť ťažkým kontextom trhu 2014 (pokles predaja automobilov, nepriaznivý vývoj kurzov jednotlivých mien)  PSA Peugeot Citroën si udržal pozíciu predovšetkým dodržovaním  cenovej politiky. V EuroAzii skupina uprednostňuje lokálnu produkciu modelu PeugeoT 408 a modelu  Citroën C4 Sedan. V Latinskej Amerike, sa predaje skupiny ustálili na počte  200 000 kusov a PSA výrazne posilnila svoju pozíciu v Argentíne s trhovým podielom 15,1 %. V zóne Stredný východ & Afrika  sa skupina stala lídrom v Tunisku, je aj číslom 2 v Maroku. Značka Peugeot je číslom 2 v Alžírsku a rastie výrazne aj v Egypte s nárastom predaja o77 percent.

PSA, šr

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov